Психологічна скарбниця для педагогів

Презумпція обдарованості кожного учня - життєве кредо вчителя!!!

Дорогий вчителю!

  1. Пам’ятай: кожна дитина обдарована. Умій побачити її потенціал і талант!
  2. Визнавай найменше досягнення. Успіх без визнання призводить до розчарування.
  3. Умій терпляче виправляти помилки – думки, дії, вчинки; навчися переконувати.
  4. Обов’язково надавай учневі правдиву інформацію про якість його особистої праці з наданням можливостей внести корективи у свої дії.
  5. Особливо турбуйся, щоб твої власні дії, поради не розцінювалися, як посягання на свободу особи: постійно підвищуй у керівних діях і вказівках коефіцієнт людяності.
  6. Керуйся принципом: якомога більше вимогливості до людини і більше поваги до неї.
  7. Не забувай: сліпа покора не має ніякої сили. 
  8. Якомога більше свого часу і себе віддавай неформальному спілкуванню з дітьми, особливо в позаурочний час. Дорожи їх довірою.
  9. Будь сподвижником. Умій поважати кожного учня і бачити в ньому особистість. Це – складна робота розуму і серця, але посильна.
  10. Нехай учні бачать у тобі вчителя, старшого друга, порадника, а головне - ЛЮДИНУ.

 

Як вчителям працювати в умовах війни

Державна служба якості освіти підготувала серію відеолекцій для психологічної підтримки педагогів

Війна є травмівною подією, що викликає відчуття безпорадності й незахищеності, впливаючи на мислення людини та її ставлення до світу, спричиняючи хронічні стресові розлади. Це, безперечно, складний час і для вчителів, які попри стрес та небезпеку продовжують проводити заняття у дистанційному режимі, і для дітей, частина з яких були змушені покинути свої домівки. 

 

“В умовах війни педагогам, як ніколи, потрібна підтримка психологів, – поради, як працювати з дітьми та як самим справлятись із стресом. Адже якість освіти сьогодні багато в чому залежить від того, наскільки вчитель розуміє процеси, що відбуваються з учнями, уміє аналізувати, як втрата рідних, вимушене переселення та інші психологічні травми впливають на їхню здатність навчатися,” – зазначив Голова Державної служби якості освіти Руслан ГУРАК.

 

Серія відеолекцій складається з 11 тем, у яких психологи-практики, гештальт-терапевти, які працюють із травмами війни з 2014 року, дають відповіді на питання, як:

  • проводити уроки під час війни;
  • говорити з дітьми про війну та її новини;
  • допомогти дитині пережити втрату;
  • допомогти учням розуміти і виражати свої емоції;
  • створити безпечний простір на онлайн-уроці;
  • не допустити на уроці конфлікту.

Перша лекція присвячена темі посттравматичного стресового розладу. У відео психологиня, когнітивно-поведінкова консультантка, голова ГО “Центр медіації “Простір Порозуміння” Ольга Шевчук розповідає, що таке ПТСР, якими є його симптоми, та ділиться простими методиками і вправами для самодопомоги у стресовій ситуації та панічній атаці.
https://youtu.be/1TFmMfOqzVI 

Ще кілька відеолекцій з інтернет-простору для психологічної підтримки педагогів

Емоції – як навчити дітей їх розуміти та виражати 
https://youtu.be/ZvgDjZtk9bc

Як педагогу розвивати у собі навички життєстійкості
https://youtu.be/ZuY_U1-r9jo

Як впоратися з наслідками стресу та уникнути посттравматичного стресового розладу
https://youtu.be/8xnj4cBodY8

Як допомогти дитині пережити втрату?
 
https://youtu.be/6scQpW3Z6WY

Як проводити уроки під час війни
 
https://youtu.be/rxDFBvJlMIQ

off canvas menu