Структура та органи управління закладу освіти

Управління ліцеєм здійснює:

  • Давидівська сільська рада - засновник;
  • відділ освіти, молоді та спорту Давидівської сільської ради (далі - відділ освіти, молоді та спорту) - у межах галузевих повноважень;
  • директор ліцею;
  • педагогічна рада ліцею.

Органи самоврядування мають право брати участь в управлінні ліцеєм у порядку та межах визначених чинним законодавством про освіту та статутом закладу освіти.

Положення статуту щодо управління ліцеєм
Безпосереднє управління Звенигородським ліцеєм здійснює його директор і несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, установчими документами ліцею і контрактом. У разі тимчасової відсутності директора (відрядження, хвороба, відпустка або інші поважні причини) його обов’язки виконує заступник директора або інша особа, на яку наказом директора покладені обов’язки.

7.3.Директор ліцею призначається начальником відділу освіти, молоді та спорту  за результатами конкурсного відбору у відповідності до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти затвердженого засновником, яке розроблене відповідно до Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти затвердженого наказом МОН. При призначенні на посаду з директором укладається контракт, у якому визначаються права, строк найму, умови його матеріального та соціального забезпечення, з урахуванням гарантій, передбачених чинним законодавством України, обов’язки і відповідальність перед засновником та трудовим колективом ліцею. У разі звільнення директора або неможливості виконання ним своїх обов’язків з інших причин, засновник призначає тимчасово виконуючого обов’язки директора на період до призначення директора в порядку, встановленому чинним законодавством України.

7.4.Директор Звенигородського ліцею:

  • організовує діяльність ліцею;
  • здійснює керівництво та контроль за діяльністю закладу освіти;
  • вирішує питання фінансово-господарської діяльності ліцею;
  • несе повну відповідальність за стан збереження майна ліцею;
  • діє без довіреності в межах повноважень, передбачених чинним законодавством та установчими документами;
  • укладає правочини, угоди з юридичними та фізичними особами, представляє ліцей у всіх державних органах, на підприємствах, в установах і громадських організаціях;
  • призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового та кваліфікаційного рівня;
  • забезпечує організацію освітнього процесу та здійснює контроль за виконанням освітніх програм;
  • забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю ліцею;
  • сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування ліцею;
  • сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників ліцею;
  • забезпечує своєчасну сплату податків, зборів, інших загальнообов’язкових платежів, своєчасну виплату заробітної плати;
  • створює необхідні умови для проведення позакласної роботи, організації безпечної життєдіяльності учнів;
  • забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних вимог, протиепідемічних правил та норм, протипожежної безпеки та правил техніки безпеки;
  • забезпечує права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
  • підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів та учнів;
  • дає дозвіл на участь діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, а також організацій, зареєстрованих у порядку встановленому законодавством України, в освітньому процесі, керівництві дитячими об’єднаннями за інтересами;
  • розпоряджається у встановленому порядку майном і коштами ліцею;
  • щорічно та у разі внесення змін подає на розгляд та погодження засновнику штатний розпис, умови оплати праці;
  • контролює дотримання режиму роботи ліцею, організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
  • організовує різні форми співпраці з батьками учнів або особами, які їх замінюють;
  • видає у межах компетенції накази, контролює їх виконання;
  • щороку звітує про роботу ліцею на загальних зборах колективу;
  • здійснює інші повноваження, відповідно до чинного законодавства України та цього статуту.

7.5.Призначення на посади та звільнення з посад заступників директора, здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства України.

7.6.Колегіальним органом управління ліцею є педагогічна рада, яку очолює директор. До складу педагогічної ради входять заступники директора, педагогічні працівники та інші спеціалісти. У засіданнях педагогічної ради можуть брати участь із дорадчим голосом представники Давидівської сільської ради та її виконавчого комітету, інших виконавчих органів, підприємств, установ, громадських організацій, батьки або особи, які їх замінюють.

7.7.Педагогічна рада ліцею:

  • планує роботу та формує стратегію розвитку ліцею;
  • схвалює освітню програму ліцею та оцінює результативність її виконання;
  • формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
  • приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
  • обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників ліцею та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників ліцею та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
  • має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту ліцею та проведення громадської акредитації ліцею;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом ліцею до її повноважень. Рішення педагогічної ради вводяться в дію наказами директора ліцею.

7.8.Організація діяльності та повноваження педагогічної ради визначаються чинним законодавством про освіту та положенням про педагогічну раду, яке затверджується директором ліцею.

7.9.Робота педагогічної ради планується у довільній формі відповідно до потреб ліцею. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.

7.10.Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.

7.11.У  ліцеї можуть створюватися та функціонувати:

  • методичні об'єднання вчителів (комісії);

- динамічні, творчі групи;

  • методична рада, тощо.

7.12.Планування діяльності ліцею здійснюється самостійно. Найголовніші питання роботи ліцею відображаються у перспективному і річному планах. Перспектива розвитку Звенигородського ліцею визначається у стратегії розвитку ліцею.

7.13.Громадське самоврядування в Звенигородському ліцеї - це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в ліцеї, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні закладом у межах повноважень, визначених законом та установчими документами ліцею. Громадське самоврядування в ліцеї здійснюється на принципах, визначених Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту». У ліцеї за ініціативи учасників освітнього процесу можуть діяти:

  • органи самоврядування працівників;
  • органи самоврядування учнів;
  • органи батьківського самоврядування;
  • інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу. Вищим органом громадського самоврядування ліцею є загальні збори колективу.

7.14.Загальні збори колективу скликаються не менше одного разу на рік.

7.15.Загальні збори є правомірними, якщо у їх роботі бере участь не менше половини колективу. Рішення приймається більшістю голосів присутніх.

7.16.Право скликати загальні збори мають представники трудового колективу, якщо за це висловилось не менше третини від їх загальної кількості, директор  ліцею.

7.17.Загальні збори розглядають:

  • звіти директора ліцею;
  • питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності ліцею;
  • основні напрями вдосконалення освітнього процесу, інші найважливіші напрями діяльності;
  • пропозиції щодо стимулювання праці директора та заступників директора, педагогічних працівників;
  • здійснюють інші повноваження, передбачені законодавством України та цим статутом.

7.18.У Звенигородському ліцеї відповідно до вимог чинного законодавства України укладається колективний договір між директором та трудовим колективом.

7.19.Право на укладання колективного договору від імені власника майна або уповноваженого ним органу надається директору ліцею, з однієї сторони, і однією або кількома профспілковими чи іншими уповноваженими на представництво трудовим колективом ліцею органами, а у разі відсутності таких органів представниками працівників, обраними і уповноваженими трудовим колективом, з іншої сторони.

7.20.Колективний договір регулює виробничі, трудові і соціально-економічні відносини трудового колективу з керівництвом ліцею, питання охорони праці, стратегії розвитку ліцею.

off canvas menu