Попередження булінгу

Зупинимо булінг разом!
Мільйони дітей у світі страждають від почуття приниження і образи. Його можуть спричинити звичайні буденні речі, про вплив яких ми не задумуємося. Образливі слова, прізвиська, насмішки, “невинні” бійки на перервах та інші прояви насильства поступово "вбивають" психічне здоров'я дитини. Без дружньої підтримки в учнівському колективі важко реалізувати свій потенціал та досягати поставлених завдань. Досить бути байдужими — не варто боятися стати на захист того, хто потребує підтримки, обійняти, посміхнутися чи просто подати руку в напруженій ситуації, слід зупинити потенційних кривдників власним позитивним прикладом, спортивним сильним духом та гідною поведінкою. Ми можемо впливати на загальну шкільну атмосферу і настрій в колективі, дбати про психологічне благополуччя в шкільній родині, проявляючи елементарну любов і повагу один до одного, даруючи оточенню приємні моменти щастя й радості від серця до серця.
КУДИ ЗВЕРТАТИСЯ ПО ДОПОМОГУ В РАЗІ ПРОЯВІВ НАСИЛЬСТВА
- Національна дитяча "гаряча лінія" 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
- Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;
- Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 800 500 335;
- Уповноважений Верховноі Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
- Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;
- Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;
- Національна поліція України 102;
- «Гаряча лінія» з протидії торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей 1547.
Ви також можете отримати психологічну допомогу, залишивши свій запит та коротку заявку через сайт tellme.com.ua.
Інтернет-платформа психологічної допомоги «Розкажи мені» працює цілодобово. Консультації проводяться БЕЗКОШТОВНО в режимі онлайн.
План заходів,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню),
на 2024/2025 н.р.
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальний |
|
||
|
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу |
|
||||
1. |
Підготовка наказів «Про організацію роботи з попередження і протидії булінгу в закладі освіти», «Про порядок дій працівників при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти», «Про створення комісії з розгляду випадків булінгу» |
Перший тиждень вересня |
Заступник директора з НВР |
|
||
2. |
Інструктивні наради щодо реалізації Антибулінгової програми ліцею в 2024-2026 рр. |
Вересень |
Директор ліцею |
|
||
3. |
Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) на сайті закладу освіти |
Вересень |
Заступник директора з НВР, практичний психолог |
|
||
4. |
Оприлюднення Антибулінгової програми на 2024-2026 рр. |
Вересень |
Практичний психолог |
|
||
5. |
Оновлення тематичних стендів «Стоп булінг!» по класних кабінетах |
Жовтень |
Класні керівники 1-11 класів |
|
||
6. |
Підготовка тематичних буклетів з протидії булінгу за участю учнівського самоврядування ліцею |
Листопад |
Педагог-організатор |
|
||
7. |
Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) |
Листопад |
Директор ліцею |
|
||
8. |
Інформаційна акція для здобувачів освіти з теми запобігання булінгу |
Грудень |
Педагог-організатор |
|
||
|
Робота з вчителями та іншими працівниками закладу освіти |
|
||||
9. |
Проведення інформаційної роботи з вчителями щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування |
Вересень |
Заступник директора з НВР |
|
||
10. |
Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з вчителями та технічним персоналом |
Впродовж року |
Директор ліцею |
|
||
11. |
Практикум для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти |
Січень |
Практичний психолог |
|
||
12. |
Консультування класних керівників щодо проблемних ситуацій |
Впродовж року |
Практичний психолог |
|
||
|
Робота з учнями |
|
||||
13. |
Проведення тематичних заходів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів |
Впродовж року |
Практичний психолог, педагог-організатор, класні керівники |
|
||
14. |
Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу (правопросвітницькі заходи за окремим планом) |
Вересень |
Педагог-організатор, класні керівники, практичний психолог |
|
|
|
15. |
Відзначення Міжнародного дня миру «Хай буде мир на всій Землі» |
21.09.2024 |
Класні керівники |
|
|
|
16. |
Інформаційна кампанія «ДійПротиНасильства» щодо протидії домашньому насильству |
Жовтень |
Практичний психолог |
|
|
|
17. |
Імітаційна гра для молодших школярів «Якщо тебе ображають» |
Жовтень |
Класні керівники 1-4 класів |
|
||
18. |
Відзначення Всеукраїнського Дня відповідальності людини |
19.10.2024 |
Класні керівники |
|
||
19. |
Тиждень правових знань. Години спілкування зі здобувачами освіти на правову тематику |
2 тиждень жовтня |
Вчитель правознавства, класні керівники |
|
||
20. |
Години спілкування про толерантність |
Листопад |
Класні керівники 1-11 класів |
|
||
21. |
Тематичні бесіди з учасниками освітнього процесу на тему: «Моя хата не скраю: як не стати співучасником цькування» |
Впродовж листопада |
Класні керівники, практичний психолог |
|
||
22. |
Акція «16 днів проти насильства» |
З 25.11.2024 по 10.12.2024 |
Практичний психолог, класні керівники |
|
||
23. |
Всеукраїнський тиждень права до Міжнародного дня прав людини (10 грудня) |
З 09.12.2024 по 15.12.2024 |
Вчитель правознавства, класні керівники, практичний психолог |
|
||
24. |
Створення плакату або інфографіки на тему «Стоп булінг!» |
Грудень |
Класні керівники |
|
Плакат |
|
25. |
Міжнародний день обіймів Флешмоб «Обіймімося - ми одна родина!!!» |
21.01.2025 |
Класні керівники |
|
||
26. |
Конкурс листівок/плакатів «Ми - проти насильства» |
Березень |
Педагог-організатор |
|
||
27. |
Заходи до Міжнародного дня протидії булінгу |
05.05.2025 |
Класні керівники |
|
||
28. |
Бесіди до Міжнародного дня безневинних дітей -жертв агресії «Ні – цькуванню!» |
04.06.2025 |
Класні керівники |
|
||
29. |
Індивідуальне та групове консультування учнів з питань мирного врегулювання конфліктних ситуацій, запобігання булінгу |
Впродовж року |
Практичний психолог |
|
Журнал обліку роботи |
|
|
Робота з батьками |
|
||||
30. |
Ознайомлення батьків з положеннями Антибулінгової програми на 2024-2026 рр. |
Вересень |
Практичний психолог, класні керівники 1-11 класів |
|
||
31. |
Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей |
Жовтень |
Практичний психолог |
|
||
32. |
Інформаційно-просвітницька робота з батьками та законними представниками дітей, які мають ознаки агресивної поведінки |
Листопад |
Класні керівники, практичний психолог |
|
||
33. |
Проведення консультацій батьків психологом та класними керівниками з питань взаємин у системі «батьків-дітьми» |
Впродовж року |
Практичний психолог, класні керівник 1-11 класів |
|
||
34. |
Інформаційна кампанія для батьків з профілактики правопорушень серед молоді, формування відповідального ставлення до виконання батьківських обов’язків |
Впродовж року |
Практичний психолог |
|
||
Моніторинг безпечного освітнього середовища закладу освіти |
|
|||||
35. |
Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) |
Жовтень, березень |
Практичний психолог |
|
||
36. |
Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти |
Листопад, березень |
Класні керівники 1-11 класів |
|
||
План заходів,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню),
на 2023/2024 н.р
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальний |
|
||
|
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу |
|
||||
1 |
Підготовка наказів «Про організацію роботи з попередження і протидії булінгу в закладі освіти», «Про порядок дій працівників при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти», «Про створення комісії з розгляду випадків булінгу». |
Перший тиждень вересня |
Заступник директора з НВР |
|
||
2. |
Інструктивні наради щодо реалізації Антибулінгової програми ліцею в 2023/2024 н.р. |
Вересень |
Директор ліцею |
|
||
3 |
Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) на сайті закладу освіти |
Вересень |
Заступник директора з НВР, практичний психолог |
|
||
4 |
Оприлюднення Антибулінгової програми на 2023/2024 н.р. |
Вересень |
Практичний психолог |
|
||
5 |
Оновлення тематичних стендів «Стоп булінг!» по класних кабінетах |
Жовтень |
класні керівники 1-11 класів |
|
||
6 |
Підготовка тематичних буклетів з протидії булінгу за участю учнівського самоврядування ліцею |
Листопад |
Педагог-організатор |
|
||
7 |
Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) |
Листопад |
Директор ліцею |
|
||
8 |
Інформаційна акція для здобувачів освіти з теми запобігання булінгу |
Грудень |
Педагог-організатор |
|
||
|
Робота з вчителями та іншими працівниками закладу освіти |
|
||||
9 |
Проведення інформаційної роботи з вчителями щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування |
Вересень |
Заступник директора з НВР |
|
||
10 |
Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з вчителями та технічним персоналом |
Впродовж року |
Директор ліцею |
|
||
11 |
Практикум для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти |
Січень |
Практичний психолог |
|
||
12 |
Консультування класних керівників з проблемних ситуацій |
Впродовж року |
Практичний психолог |
|
||
|
Робота з учнями |
|
||||
13 |
Проведення тематичних заходів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів |
Впродовж року |
Практичний психолог, педагог-організатор, класні керівники |
|
||
14 |
Тиждень з протидії булінгу (правопросвітницькі заходи за окремим планом) |
Вересень |
Педагог-організатор, класні керівники, практичний психолог |
|
|
|
15 |
Відзначення Міжнародного дня миру «Хай буде мир на всій Землі» |
21.09.2023 |
Класні керівники |
|
|
|
16 |
Інформаційна кампанія «ДійПротиНасильства» щодо протидії домашньому насильству |
Жовтень |
Практичний психолог
|
|
|
|
17 |
Імітаційна гра для молодших школярів «Якщо тебе ображають» |
Жовтень |
Класні керівники 1-4 класів |
|
||
18 |
Відзначення Всеукраїнського Дня відповідальності людини. |
19.10.2023 |
Класні керівники |
|
||
19 |
Тиждень правових знань. Години спілкування зі здобувачами освіти на правову тематику. |
2 тиждень жовтня |
Вчитель правознавства, класні керівники |
|
||
20 |
Години спілкування про толерантність |
Листопад |
Класні керівники 1-11 класів |
|
||
21 |
Тематичні бесіди з учасниками освітнього процесу на тему: «Моя хата не скраю: як не стати співучасником цькування» |
Впродовж листопада |
Класні керівники, практичний психолог |
|
||
22 |
Акція «16 днів проти насильства» |
З 25.11.2023 по 10.12.2023 |
Практичний психолог, класні керівники |
|
||
23 |
Всеукраїнський тиждень права до Міжнародного дня прав людини (10 грудня). |
04.12.2023-10.12.2023 |
Вчитель правознавства, класні керівники, практичний психолог |
|
||
24 |
Створення плакату або інфографіки на тему «Стоп булінг!» |
Грудень |
Класні керівники |
|
Плакат |
|
25 |
Міжнародний день обіймів Флешмоб «Обіймімося - ми одна родина!!!» |
21.01.2024 |
Класні керівники |
|
||
26 |
Конкурс листівок/плакатів «Ми- проти насильства» |
Березень |
Педагог-організатор |
|
||
27 |
Заходи до Міжнародного дня протидії булінгу |
04.05.2024 |
Класні керівники |
|
||
28 |
Бесіди до Міжнародного дня безневинних дітей – жертв агресії «Ні – цькуванню!» |
04.06.2024 |
Класні керівники
|
|
||
29 |
Індивідуальне та групове консультування учнів з питань мирного врегулювання конфліктних ситуацій, запобігання булінгу |
Впродовж року |
Практичний психолог |
|
Журнал обліку роботи |
|
|
Робота з батьками |
|
||||
30 |
Ознайомлення батьків з положеннями антибулінгової програми на 2023/2024 н.р. |
Вересень |
Практичний психолог, класні керівники 1-11 класів |
|
||
31 |
Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей |
Жовтень |
Практичний психолог
|
|
||
32 |
Інформаційно-просвітницька робота з батьками та законними представниками дітей, які мають ознаки агресивної поведінки |
Листопад |
Класні керівники, практичний психолог |
|
||
33 |
Проведення консультацій батьків психологом та класними керівниками з питань взаємин у системі «батьків-дітьми» |
Впродовж року |
Практичний психолог, класні керівник 1-11 класів |
|
||
34 |
Інформаційна кампанія для батьків з профілактики правопорушень серед молоді, формування відповідального ставлення до виконання батьківських обов’язків |
Впродовж року |
Практичний психолог
|
|
||
Моніторинг безпечного освітнього середовища закладу освіти |
|
|||||
35 |
Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) |
Жовтень, березень |
Практичний психолог |
|
||
36 |
Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти |
Листопад, березень |
Класні керівники 1-11 класів |
|
||
Чим конфлікт відрізняється від булінгу



Реагування на випадки булінгу


Цільова аудиторія |
Назва заходу |
Відповідальні за проведення заходу |
Дата проведення |
|
Понеділок 20.09.2021 |
|
|
Учні 1-11 класів, педагоги |
Фотофлешмоб #CтопБулінг |
ЗДВР, практичний психолог Вітязь О.З., класні керівники |
20.09. |
1 клас |
«Права і обов’язки кожної дитини» |
Шавель І.Б. |
20.09. |
|
Вівторок 21.09.2021 |
|
|
3 клас |
«І дорослі, і малі прагнуть миру на Землі» |
Струць О.М. |
21.09. |
7 клас |
Перегляд відеоматеріалів про Ніка Вуйчича |
Зінчин М.Б. |
21.09. |
|
Середа 22.09.2021 |
|
|
2-4 класи |
Антибулінгова кампанія «Друзі проти булінгу» на основі проекту «Я маю право» Міністерства юстиції Україні (антибулінгова наліпка в щоденнику) |
Практичний психолог Вітязь О.З. |
22.09. |
6 клас |
ГКК «Стоп насильство!» |
Гула О.Ю. |
22.09. |
9 клас |
ГКК «Право на мир» |
Писаренко І.В. |
22.09 |
11 клас |
ГКК «Стоп булінг!» |
Олійник І.В. |
22.09 |
|
Четвер 23.09.2021 |
|
|
4 клас |
Творчий практикум «Світ без насильства» |
Онисько О.Р. |
23.09. |
5 клас |
ГКК «Протидія булінгу в дитячому середовищі» |
Устенна Н.М. |
23.09. |
8 клас |
ГКК «Прояви булінгу та як з ним боротися» |
Пашко Ю.В. |
23.09 |
|
П’ятниця 24.09.2021 |
|
|
10 клас |
Соціальний ролик «Зупинимо булінг разом!» |
Жовнір Б.А. |
24.09. |
Цільова аудиторія |
Назва заходу |
Відповідальні за проведення заходу |
Понеділок 25.10.2021 |
||
Учні |
Оголошення Тижня правових знань та онлайн-виставки малюнків «Я маю право…» |
ЗДВР, практичний психолог Вітязь О.З., класні керівники |
3-4 клас |
Творчі практикуми «Ми маємо право» |
Онисько О.Р., Собенко Д.М. |
Вівторок 26.10.2021 |
||
7 клас |
Перегляд відеоролику «Що ми знаємо про свої права та обов’язки?» |
Зінчин М.Б. |
Середа 27.10.2021 |
||
5-11 класи |
Психологічна просвіта: «Декларація відповідальності людини» - 15 кроків особистісного зростання |
Практичний психолог Вітязь О.З. |
6 клас |
ГКК «Права дитини». Перегляд відеороликів |
Гула О.Ю. |
9 клас |
Організація перегляду відеоролику «Права та обов’язки дітей! |
Писаренко І.В. |
Четвер 28.10.2021 |
||
1 клас |
«Права дитини» |
Шавель І.Б. |
5-10 класи |
Інформаційні хвилинки на правову тематику |
Вчитель правознавства Мунило Н.І. |
5 клас |
ГКК «Знай свої права, дитино!» |
Устенна Н.М. |
8 клас |
ГКК «Я маю право на життя, я гідно мушу жити» |
Пашко Ю.В. |
П’ятниця 29.10.2021 |
||
Учні |
Онлайн-виставка творчих робіт «Я маю право!» |
ЗДВР, практичний психолог Вітязь О.З. |
11 клас |
ГКК «Права і обов’язки» |
Олійник І.В. |
3 клас |
Відеопроект «Я маю право!» |
Струць О.М. |